Warm!

Lieve allemaal,

Ik zou graag een heel stoere update hebben van 1000 dingen die ik gedaan, gezien, beleefd heb in de afgelopen 24 uur, maar ik moet jullie teleurstellen... Ik heb best wat gedaan hoor, maar gewoon niet zo veel!!!

Vanmorgen maar eerst uitgechecked uit mijn voormalige gevangenisje. Vera, alle respect voor je tip, maar de demonstranten om de hoek verziekten de boel ontzettend. De hele nacht een boze Thai in mijn oor was geen pretje. Het feit dat je de boel zelf moest afsluiten met een kofferslotje als je weg ging, hielp ook niet erg. Ik heb dan ook niet goed geslapen, ook vanwege de jetlag. Ik kon om half 8 mijn ogen niet meer open houden, maar was om 10 uur weer klaar wakker, tot 2 uur snachts. Jammer! Wel de tijd nuttig besteed met het bijna uitlezen van de Hobbit (vandaag overdag het laatste beetje gelezen) en het opnieuw indelen van mijn rugtas.

Gisteren had ik al een leuk hostel gezien, en daar ben ik vanmorgen ingecheckt. Wel iets duurder en dan ook nog een gemeenschappelijke badkamer, maar wel veel vriendelijkere omgeving (bij het vorige hostel hadden ze ook nog stekende mieren). Benden is een soort semi-open restaurant, het is een familiebedrijf dus er lopen ook steeds kindjes in en uit (gaan ze niet naar school???), en de kamer is veel leuker. Het zit in een straat parallel aan Kao San rd, maar dan wat meer naar de rivier toe. Ook fijn is dat: de rivier is een fijne en koele transportplek!!! Heel goedkoop kun je met de expressboot die ook door de gewone Thai gebruitk wordt varen. Morgen ga ik daarmee dus naar het Royal Palace waarschijnlijk.

Vandaag heb ik mijn treinticket naar het noorden (chiang mai) geboekt. Daarvoor ben ik eerst met een TukTuk naar het station gegaan, en heb ik wel onderhandeld, maar me ook een klein beetje laten afzetten denk ik. Ach, voor een eerste keer vond ik het best goed gaan. :) Bij het station heb ik ook meteen 2 nachten in een hotel geboekt in Chiang Mai, voor de zekerheid. Ik kom aan tijdens Songkran, het Thais nieuw jaar. Omdat het dan nogal druk kan zijn in de hoofdstad van het noorden, heb ik maar gereserveerd. Het is niet duurder dan waar ik nu zit, met prive badkamer dus het zal wel goed zijn. Ik word ook nog eens van de trein gehaald als het goed is. We zien wel. Nadat ik met de boot terug was gevaren naar de backpackersbuurt waar ook mijn hostel zit, ben ik net als gisteren weer in het parkje aan de rivier gaan zitten. Heel relaxed is het daar. Zo relaxed dat een Thais meisje daar haar witte konijntje uitliet!!! Ze liet hem gewoon vrij rondlopen, hij had een belletje om zijn nek, te grappig!!! Moest ook aan Gerrie en Sanne denken: iets voor Nijn, zo rondlopen door het Vondelpark?

Verder voel ik me niet zo heel lekker, ik moet erg wennen aan de onnoemelijke HITTE! Sorry mensen, maar ik ben na nauwelijks 48 uur van Nederlandse bodem te zijn, alweer die koude wind en regen vergeten! Het is erg wennen. VAndaag ook nauwelijks wat gegeten, vanmorgen wat yoghurt en fruit, geluncht met een zakje ORS om eventuele vochttekorten even aan te vullen, waardoor ik me een stuk beter voelde, envanavond at ik droge rijst, ik had echt nergens zin in. En ik zit al aan mijn 3e liter water. De kenners weten hoe goed ik bezig ben!!! :-)

Mijn plan nu is om morgen naar het Koninklijk Paleis te gaan zoals ik al zei. Als ik een beetje beter voel ga ik waarschijnlijk overmorgen naar Kanchanaburi, om daar bij de Birma Spoorlijn te gaan kijken, waaraan mijn Engelse Grootvader nog heeft gewerkt in de oorlog.

Oja, ik ben niet van plan om elke 24 uur jullie op de hoogte te brengen van de laatste handel en wandel, maar aangezien ik me nog een beetje verveel en aangezien er hier wel veel backpackers zijn, maar die (helaas voor mij) allemaal samen zijn, vind ik het nu wel even fijn om tegen jullie aan te kletsen!!!

Dus tot morgen, of later!

Dikke kus, Julia

Reacties

Reacties

Eline

Hey meis,
De verhalen klinken bekend! Ook ik had erg veel moeite met acclimatiseren in Bangkok. Zodra je daar weg bent wordt het wat minder benauwd warm en wat meer lekker warm. Kanchanaburi is echt al een verademing. Bovendien ook meer natuur/groen, dus veel meer een plek voor een vakantiegevoel, dan die smerige grote stad :-) (Sorry voor de Bangkok liefhebbers).

Veel plezier met je avonturen! 3 liter water per dag....? Ben trots op je. Hahaha!

Liefs,
Eline

Zos

Lieve Zosserd!

Oh wat ben ik jaloers, jemig sjemig!
Niet laten afzetten bij het paleis, ze zeggen altijd dat het dicht is, maar is niet waar!

Hier is het huis een puinhoop, zos mist je wel maar ze komt steeds lekker tegen me aanliggen..

Wat de backpackers betreft, koop een biertje en ga er gewoon lekker bij zitten om een praatje te maken, vinden de meeste backpackers heerlijk!

Nou, veel plezier!!!!

Dikke X

Mam

Wat een goede positieve oppeppers krijg je van Eline en Vera. Realiseer je maargoed dat je pas NET NET weg bent! Je moet echt wennen! Ondertussen al heel wat ondernomen. Super goed!
Liefs
mam

Djinnie

Je doet het heel goed! leuk om te lezen, liefs,Djinnie

Juul

Dank jullie wel lieverds!!!
Voor alle leuke reacties en voor jullie opbeurende woorden. Vandaag al goed gesocialized, laat ik vanavond nog wel weten, of morgen, who knows! Ik zit als een echte budget packer op gestolen tijd te internetten: iemand verliet zijn pc voortijdig. Haha!
Dikke kus en fijn dat jullie zo een beetje bij me zijn!
Julia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!