Reis naar Kanchanaburi

Lieve allemaal,

Gisteravond heb ik gegeten met die gekke Engelsen die ik eerder die ochtend had ontmoet in mijn hostel. Aardig, maar hadden het alleen maar over heel dronken worden daar ( en de rest van de reis) en daar en naar een bepaalde show gaan die avond. (Zeg ik niet precies ivm kleine oren). Fijn om wat curry's te delen, lekker ook om eindelijk echt te eten!!! Daarna gauw weer terug gegaan naar het hostel en heb daar mijn spulletjes ingepakt. Ik raakte helemaal in de stress, want mijn telefoon wilde niet meer opladen. Hij laadt 10 seconden, en stopt dan weer. Maar hij was nog aan, ook al met maar 1 streepje batterij, ik hoopte dat hij de ochtend zou halen.ik had de wekker ingesteld om 6 uur sochtends.

Dus maar gaan slapen, maar viel weer pas laat in slaap en werd snachts veel wakker. Vanochtend om half 6 zag ik de tijd op mijn horloge, en dahct: nog een half uurtje ogen dicht, en dan naar de trein! Na een poosje, ik denk dat ik geslapen heb, keek ik weer op mijn horloge: kwart over 6!!! SJITTTIEEEEE!!!! Telefoon was dus helemaal stuk. NEEEEEE!!! Stress dus. Maar goed, first things first: ik was een kwartier achter op schema, en had een trein te halen. Dus ik snel gedoucht (steeds een koude douche, maar dat is warm zat!!! Het enige moment op de dag dat ik het niet heet heb) en gauw uitgechecked. Toen een taxi met een meter (en airco! zo lekker!!!) genomen naar het station. Daar kwam ik klokslag 7 uur aan, 45 minuten voordat de trein zou vertrekken. Het hele perron zat helemaal vol met Thai, en ik was de enige westerling. Daar dus maar tussen gaan zitten en gaan wachten op de trein, hopend dat ik het makkelijk zou vinden om hem te herkennen.

Later zag ik een groep westerlingen het perron op komen, en die heb ik aangesproken: ik mocht best met ze mee! Het was een heel gemengde groep Zweden, 8 man. Een dame van 70, ook een meisje van ongeveer 20 en mannen en vrouwen daar tussenin. Het blijkt een vriendengroep te zijn die samen aan role playing doen, een soort fantasy wereld leven elk weekend ofzo. De een is een elf, de ander een ogre, dat werk. Heel grappig. Een van hun maakt een wereldreis, en de vriendengroep is hem voor 3 weken komen opzoeken. Nou daar dus lekker mee gekletst in de trein, en meer ogen zien meer, dus samen ook uitgedokterd wanneer ons station zou komen. Op sommige stations staan namelijk niet de westerse namen, alleen de thaise namen in een soort kriebelschrift. Maar we zijn hier goed aangekomen in Kanchanaburi. Samen met hun ongeveer de hele hoofdstraat richting de brug (voor de kenners) doorgelopen, omdat zij daar een guesthouse aangeraden hadden gekregen. Zij hebben allemaal een airco-kamer genomen, ik ben maar weer voor een double room met fan gegaan, voor maar 200 baht. Ze hebben hier maar weinig single rooms, en dat zijn meestal zulke kleine kasjtes, daar wil je niet liggen, dus ik heb nu een soort bungalowtje van 1 kamer, met een wc die ik zelf met een bakje water moet doorspoelen. Prima. Het ligt in een mooie tuinachtige omgeving, bijna aan de rivier. Een van de Zweden had wel een samsung telefoon, en een lader, dus ik proberen en joepieeeee!!! Mijn telefoon werkt weer. Het ligt dus aan het USB-opladen, niet aan mijn telefoon of batterij. Straks ga ik hier ergens een gewone lader opsnorren.

Toen mijn kamer klaar was, heb ik me even omgekleed en ingesmeerd (dat had ik ivm tijd vanochtend niet gedaan), en ben ikin mijn eentje op pad gegaan. Beetje dom: het was 1 uur dus de zon stond heel hoog en er was nauwelijks schaduw. Ik heb een paar andere guesthouses bezocht, maar ze zijn nietbeter en vaak duurder dan waar ik nu zit, dus ik denk dat ik hier blijf, afhankelijk van hoe mijn nacht is. De sfeer is in Kanchanaburi heel gemoedelijk, en er is iets meer van een briesje (al is het nog steeds te verwaarlozen ten opzichte van de hitte) dan in BKK. Tijdens het bezoeken van een guesthouse voelde ik me wat rillerig, dus ben ik daar in het restaurantje een cola gaan drinken. Achter me hoorde ik een stel NL praten! Ik ben me er naturulijk mee gaan bemoeien :) Het blijken twee aardige mensen te zijn, die hier heel vaak komen, en ook vrienden hebben hier. Ze hebben me een lading aan tips gegeven en we gaan morgen waarschijnlijk samen eten. Gezellig!!! Zij gaat zometeen naar de sinds 4 dagen geopende Makro!!! :) Goed nieuws dus voor mijn oud-werkgever, haha! Het guesthouse waar zij zitten heeft een minder mooie kamer voor 300 baht, maar dan met zwembad. Maar aangezien ik, als ik wil zwemmen, ook 100 baht voor een dag toegang kan betalen, kan ik dus beter blijven zitten waar ik zit. Morgen ga ik ze daar opzoeken, tenzij ik mee ga met een tour.

Ik wil graag naar de watervallen en Hellfire pass (het Noorden wat jij bedoelt geloof ik he papa?) dan weet ik hoe het er daar uit ziet, en dan kan ik eventueel, als ik wil, daarna nog een keer zlef met de bus gaan. De andere attracties hier boeien me niet zo: tiger temple waar je met gedrogeerde tijgers op de foto kan, olifant rijden ga ik hier niet doen (waarschijnlijk in het noorden), enz. Ik denk echt dat ik hier een poosje blijf, ook omdat ik vandaag van dat NL stel hoorde dat het in de aanloop voor Sonkran (oud en nieuw festival van TH) tot een soort hoogtepunt gaat komen met die rooie rakkers hier. Ze schijnen te hebben gezegd: Sonkran and Victory. Ondertussen is de noodtoestand uitgeroepen zodat groepen groter dan 5 mensen (ik mag hopen alleen die met rode shirts aan) uit elkaar kunnen worden gehaald/geslagen. Ik zit dus een stuk rustiger hier dan in BKK. Of en hoe ik de 13e (eerste dag van Songkran) mijn trein haal vanuit BKK naar Chiang Mai zie ik dan wel. Als het niet veilig lijkt, zoek ik vanaf hier een bus of alternatief. Maak je dus geen zorgen!!!

Met mijn nieuwe vrienden blijf ik ook goed op de hoogte en ook hier zijn de internetcafe's goed vertegenwoordigd dus kan ik ook zelf het nieuws bekijken.Vandaag schijnt de night market het grootst te zijn, dus daar ga ik straks heen, en daar haal ik denk ik ook wat te eten. Daarna lekker slapen want ben best moe na mijn drukke nacht en vroege opstaan!

Dikke kus!

Reacties

Reacties

Lonneke

Hey Julia!! Wat een verhalen! Helemaal super! Zou alles over hebben voor zo'n lekker zonnebad en van die heerlijke curry's...mmm. Veel plezier bij Makro (tja, je komt er nooit van af ;-)) en ik kijk uit naar je volgende verhaal! Groetjes van de achter-een-bureau-met-jas-aan-plus-warme-airco-aan-zittende-dus-koude mij! XX

Vonnepon

He Julia, Kletsmajoor! En dat uit mijn mond. Hahahaha. Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Maarre, hoe bel je nu? Moeten we geld overmaken of een fonds oprichten voor calamiteiten? Hahaha. Nee, even zonder dolle. Heb je dit soort problemen opgenomen in je budget? Laat effe weten? Dan kunnen "we" zonodig sponsors zoeken.
xxxxx Vonnepon Varkevisser-bijna-inwoner-van-Dalfsen

BEP JANSEN

HOI JULIA JE HEB EEN MOOI VERHAAL EN SPANNEND
A;LLEMAAL EN KNAP ,EN OOK LEUK DAT JE DE HOLLANDSE MENSEN TEGEN KWAM, GA ZO DOOR MET JE REIS MAAR WEES WEL VOORZICHTIG, LIEFS VAN BEP EN GIJS.

Monique

Ha Julia, nou, dat klinkt goed allemaal. Zie al helemaal voor me hoe je alle mogelijkheden voor vervoer, hotels, zwembaden en eten aan het onderzoeken bent. Echt iets voor jou! Hier alles kits, heren in goede doen. Veel liefs van van ons vijven, en Sjaak en Banjer natuurlijk!

Annemarie

Hey daar! Klinkt goed wat je allemaal onderneemt en meemaakt. Je begrijpt we volgen alles en wil ff van me laten horen. Ik sta op het punt om naar het werk te gaan ben eigenlijk al te laat. Het is hier nu best mooi weer maar koud. Ik waan me in Thailand als ik je verhalen lees, denk aan je als ik over de opstanden in de krant lees, maar die gaan nu wel aan je voorbij zo (niet) te horen. Geniet! En ik ga weer werken......Kus, ook van Gilles,
Annemarie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!