Chiang Mai

Lieve allemaal,

Mijn tijd in Chiang Mai was erg leuk, maar vooral nat. Songkran is overal, heel veel. Je bent binnen 5 minuten drijfnat en dat blijf je de hele dag. Mijn geld en camera zaten dus in meerdere lagen plastic zakjes verpakt, en verder had ik zo min mogelijk bij me en aan. Ik was er op de 1e dag al wel een beetje klaar mee, maar nu helemaal!!! :) Denk je eens in: koninginnendag in Amsterdam, maar dan al het oranje vervangen door water. Zoiets. Dus water in de lucht, aan mensen, op tafels, op straat. Alles druipt en is glad.

Ik ben veel in tempels geweest, daar was het minder nat en heel mooi. Chiang Mai stikt ervan. Gisteren een heel leuk ritueel meegemaakt met oude dames en heren die een watergieting deden bij monniken en de buddha beelden. Dat ontaarde uiteindelijk in een watergevecht! Met ouderen van rond de 70!!! Heel erg grappig!!! Ik was met een meisje Becca op weg naar een tempel buiten de stad, maar we werden uitgenodigd om mee te doen. Met kramp in onze kaken van het lachen liepen we een half uur later weer (drijfnat dit keer) naar buiten.

Ik kom veel in contact met lokale mensen, in de trein naar Chiang Mai dus al, maar vandaag bijvoorbeeld ook in de bus naar Chiang Dao. Een meisje naast me zat armbandjes te vlechten. Ik vroeg haar te laten zien hoe ze het deed, en toen kreeg ik er een!!! Ik heb haarin ruil daarvoor een Wilhelmina pepermuntje gegeven (sweet from the Queen of Holland), iets anders had ik niet bij me,haha! Ook net bij de supermarkt ben ik gaan kletsen met twee jongens, (ik vroeg ze waar ik kon internetten), en ook een poosje met hun gepraat. Erg leuk allemaal!

Gisteravond raakte ik weer een beetje in paniek door het vooruitzicht van weer een verhuizing. Ik kon het goed onder controle houden, maar leuk was het natuurlijk weer niet. Het steeds mijn tas pakken en ergens anders (onbekends) heen gaan valt me zwaar. Vandaar dat ik besloten heb om een paar dagen een soort mini-vakantie in te lassen hier in Chiang Dao, om een beetje tot rust te komen. Een poosje niks doen en op eigen houtje ronddwalen in de omgeving of met een tour mee, de natuur in die hier om de hoek ligt. Lijkt me fijn. Ik ga me niet vastleggen op mijn route hierna, alleen boek ik zometeen mijn eerste stop in Laos: de Gibbon experience. 1 mei wil ik met ze mee, de waterfall experience doen.

Nou mensen, tot de volgende keer maar weer!

xx Julia

Reacties

Reacties

Nikki

Hey Juul,

Leuk verhaal! Geniet van je mini-vakantie, heb je dubbel en dwars verdient ;)!
Ik zit nu in Perth, ga zondag naar een familie om te wwoofen, ben benieuwd!

Dikke kus

bep jansen.

julia.
geniet er maar van je minni vacantie dat
heb ze zeker vediend het is allemaal zo ver van huis en spannend voor jou maar wel leuk dat je mensen kan ontmoeten waar je mee om kan gaan want alleen is maar alleen en dat is niet leuk voor je nou julia tot de volgede verhaal ik kijk er naar uit een dikke kus van bep en gijs jansen.

Sophie

He Juul,

Ziet er goed uit hoor!!! Heel mooi! Geniet er maar van. Ik krijg een nieuwe collega en voor de rest gaat het hier bij Metro ook helemaal prima met iedereen. Liefs soof

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!