Chiang Dao

Lieve allemaal,

De afgelopen dagen heb ik niet veel geschreven, ik heb ook niet al te veel gedaan. Eerst maar eens mijn avonturen in Chiang Dao! De laatste keer schreef ik dat ik daar net was aangekomen (16 april).

De eerste nacht sliep ik in een guesthouse dat van een Nederlander is, en hij vertelde me dat hij BVN (wereldomroep-TV van Nederland) ontving. De hele avond (er was daar echt niets te doen) heb ik op mijn bed gekampeerd, en heb ik lekker DWDD, het nieuws (ik weet alles over de aswolk en de wedstrijd 010-020) en andere NL programma's gekeken. Ook mezelf een pedicure gegeven: was hard nodig om die slippervoeten een grondige schoonmaakbeurt te geven! :)

Ook heb ik een nieuwe telefoon gekocht, mijn meegebrachte telefoon heeft het opgegeven. Ook om 16:00 uur al avondgegeten, omdat alles daar heel vroeg dicht gaat omdat het echt een boerendorp is, mensen staan er om 3 uur op en gaan om een uur of 8 's avonds al slapen, om optimaal gebruik te maken van het daglicht hier. Ook onderzoek gedaan naar een andere verblijfplaats, ik had namelijk goed onderzoek gedaan, maar dacht dat het leuk zou zijn om in het dorp te slapen. Het tegendeel is waar: juist buiten het dorp is het goed toeven!

De volgende dag ben ik dus verhuisd naar een guesthouse op de heuvel, ongeveer 3 kilometer buiten het dorp. Daar in een paradijsje geslapen, tussen een boel gekko's, en andere gekke beesten. Het guesthouse had ook een zwembad en lag vlak bij een grot-tempel en bij een grottencomplex. Ook kon je wandelingen maken door de jungle. Dat laatste heb ik niet gedaan, maar de andere twee wel. Heel mooi! Ik ben daar veel opgetrokken met 4 Amerikaanse meiden, dat was erg gezellig.

Ik was van plan om daar lekker lang te blijven, en om daar een beetje tot rust te komen aangezien ik er nogal de sokken in heb de hele tijd en ik zo onrustig word van verhuizen. Toch heb ik er maar2 nachtjes geslapen, omdat alles best duur was daar. Het slapen niet zo, maar de rest was allemaal net wat duurder dan zou moeten. Dat ging me zo tegenstaan!!! Ook had ik gehoopt om bij de tempel een beetje te kunnen mediteren, maar daar was het niet helemaal de plek voor. Wel als je monnik bent natuurlijk, maar anders niet. Dus toch maar weer doorgereisd. Daarnaast was het er nogal rustig. De 2e nacht dreigde ik zelfs de enige in het guesthouse te zijn, tot om 4 uur toch nog een Duits stelletje kwam overnachten.

Dus heb ik een flinke reis gemaakt naar Chiang Rai, waarover ik in mijn volgende post meer vertel!!!

Veel liefs, Julia

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!