Naar Chiang Rai

Lieve allemaal,

Gisteren heb ik vanuit mijn guesthouse een scootertaxi genomen (met mijn dikke rugzak ook op!) naar het busstation. Daar reed net de bus (2 bussente vroeg) weg, maar hij werd gestopt en ik kon nog net mee. Zo zou ik ZEKER op tijd in Fang zijn om de overstap te maken naar de bus naar Chiang Rai. De bus reed 2 uur lang over bergwegen en hobbelde erg, dus erg relaxed was het niet. Eenmaal in Fang aangekomen in het busstation ben ik in stukje van het station gaan zitten waar de kaartjes werden verkocht voor de vervolgbus. Daar heb ik gedomino'd met een dame die achter het kaartverkoop bureautje (gewoon een houten bureau) op een matje zat. Twee keer gewonnen, ik had 10 Baht rijker kunnen zijn, maar heb dat geweigerd. Daarna de kaarttruc gedaan die ik van papa geleerd had en dat was een grote hit!!! Mensen werden erbij gehaald om het ook te zien, en uiteindelijk heb ik zelfs een echte fan gekregen, die Thai van 50 wilde mijn nummer hebben, ik heb hem uiteindelijk mijn e-mail adres gegeven (dat ik toch niet meer gebruik), en ik heb zijn nummer gekregen. Het is wel grappig: hij sprak geen woord Engels, hoe zou hij willen communiceren?! Heel grappig. Twee uur lang heb ik in Fang gewacht op de vervolgbus, ook nog even rondgelopen op de markt daar en lekker gelezen.

Het tweede deel van de reis was prachtig!!! Door de bergen op een redelijk goede weg met een airco bus, veel kale (verbrande) velden gezien (mudslides waiting to happen), ook mijn eerste rijstvelden en kuddes koeien langs de weg. Ook hutjes van bamboe, hele dorpen bij elkaar. Pickups die eruit zien als volwaardige Amerikaanse campers, zo hoog zijn ze opgeladen. Ook in de middle of knowhere een man lopend met zijn scooter gezien met een lekke band, dikke pech!!!

Nu zit ik in het Chat guesthouse in Chiang Rai, heel relaxed. Een iets luxere kamer, maar wel lekker met een TV'tje en een eigen badkamer met warm water. Heerlijk genieten!!! Ben namelijk van plan om hier een week te blijven, om een beetje rust in mijn reisritme te krijgen en om wat bij te komen. Want dat lukte niet zoals ik had gehoopt in Chiang Dao. Doel is om mijn boek hier uit te lezen heb ik net bedacht.

Nou mensen, dat was het wel weer even. Ondertussen ben ik bezig met een lijst met losse observaties en kleine avonturen, die komt binnenkort online. Ook nieuwe foto's komen binnenkort, onder andere een serie foto's van Monniken, waaronder een monnik achter een naaimachine en een pickuptruck vol jonge monniken! :)

Veel liefs, dikke kus,

Julia

Reacties

Reacties

bep jansen.

hoi julia.
het is weer een mooi verhaal en spannend allemaal
en wat fijn dat je nu een hotel gevonden hebt met warm water je kan je eigen niet, nou sterkte met alles
en is het ook nog warm bij jou? liefs van bep en gijs.

Djinnie

Lieve Julia, prachtige verhalen, zo reis ik echt een beetje met je mee. Geniet van je rust en hotel.
Dikke knuffel,Djinnie

Vera

Hi Juul!
Ik heb alles gelezen, wat super!!! En mooie fotooos!!! Wat leuk is: om elke dag in een mini kladblokje op te schrijven waar je t allergelukkigst van werd die dag, dus iets wat je zag, deed of hoorde... maakt niet uit! Dat is namelijk tof om later weer terug te lezen! :)
Ik heb 4 mei mn laatste dag bij Brunotti! En verder had ik maandagavond een haakavond met Evelien, Jolanda en Marleen. Dat was echt heeel erg gezellig!! Trouwens, haken! Heb je dat nog gedaan in Thailand?! Je kan een opengewerkt strand tasje haken misschien (met van die open steken)!? Wanneer skypen we?! Heb zin om met je te kletsen! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!