Koh Tao

Lieve allemaal,

Even een korte update! Ik ben inmiddels alweer een paar dagen geledensamen met Nikki aangekomen op het prachtige eiland Koh Tao. In Kanchanaburi werden we opgehaald door een minibusje, dat we helemaal voor onszelf hadden. Helemaal relaxed.

Eenmaal in Bangkok ben ik daar meteen naar ons oude guesthouse gegaan om te vragen naar mijn lakenzak die ik daar was kwijtgeraakt. Ik had vanuit Kanchanaburi al gebeld en gemaild, maar ze hadden gezegd dat ze hem niet gevonden hadden. Maar zowaar: toen ik daar aan de balie stond hadden ze hem! ZE HADDEN HEM!!! WOEHOE! Ik was echt ontzettend blij dat ik hem weer terug had, het was een cadeautje aan mijzelf geweest voor het inleveren van mijn concept scriptie, en hij was superfijn, dus het is geweldig dat ik hem weer terug heb. Daarna hebben Nikki en ik nog wat boodschappen gedaan en gegeten. Helaas vond Nikki tijdens het invlechten van mijn haar terwijl we wachtten wel mijn eerste grijze haar. AAAHHH!!!
Later werden we opgehaald werden door een mannetje dat ons en nog wat andere mensen kruipdoor-sluipdoor door allemaal steegjes en zelfs dwars door een Thai Boks school naar de bus bracht. In de bus zaten al allemaal mensen, waaronder een paar soloreizigers die twee stoelen bezet hielden en er was geen tweepersoons bank meer vrij voor Nik en mijzelf. Toen hebben we even de busmeneer gezegd dat we samen wilden zitten, en gelukkig fikste hij dat even voor ons. Na wat wachten reden we door naar het centraal station in Bangkok, en daar moesten we ook weer wachten. Uiteindelijk reden we weg uit Bangkok op weg naar het strand!!! Nikki en ik hebben samen It's complicated gekeken op de computer en daarna probeerden we wat te slapen. Toen dat net een beetje begon te lukken stopte de bus en werden we allemaal 'uitgelaten'. Heel stom! Na een half uurtje ging de bus verder, en ja hoor, weer net toen ik een beetje begon te doezelen stond de busmeneer voor ons: Koh Tao uitstappen! We waren al om 2:30 uur op de plek waar we de boot naar het eiland zouden nemen. Daar vonden we een soort wachtruimte met allemaal kussentjes op de grond, waar je op de grond kon slapen. Dat hebben we dus gedaan tot 6:00 uur, en toen heb ik de zon zien opkomen boven de zee. Heel mooi!
Om 7:00 uur vertrok de boot, en daar heb ik ook nog eerst binnen en toen buiten bovenop de boot lekker gelegen, maar niet meer geslapen. Ik ben ontzettend blij met mijn walkman vol met nieuwe muziekjes, die heeft me echt door de nacht gesleept!

Koh Tao is echt alles wat je van zo'n paradijselijk Thais eiland verwacht: vol met palmbomen, witte stranden, helderblauw water, heerlijk warm maar ook een briesje zodat het niet te heet is. Echt super!!! Nikki en ik hebben even een flink stukje moeten lopen en zoeken, maar uiteindelijk vonden we de duikschool die we van tripadvisor als tip hadden gekregen: Scuba Junction. Via hun hebben we ook goedkope accomodatie omdat Nikki daar een duikcursus doet. Ik ga er snorkelen. Het huisje zit iets landinwaarts maar wel midden in de jungle voor je gevoel, en de duikschool is heel relaxed en gezellig. Ook ik mag gewoon van de faciliteiten gebruik maken (water, thee, internet). Mag ook wel, ik heb er wel een snorkelset en een waterdichte tas gekocht, en ik ga met ze mee snorkelen, maar toch: je kunt het slechter treffen! Nikki moet heel veel huiswerk maken en wordt de hele dag door haar duikmeester bezig gehouden. Ik zit dus lekker een beetje op het strand in de zon of in de duikschool mailtjes te schrijven of mijn blog. 's Middags gaat Nikki dan duiken, en dan ga ik dus mee snorkelen. Daarvoor wordt lunch geserveerd in de duikschool, en dan eten we ook mee, is wel zo makkelijk. De twee keer dat ik mee geweest ben met snorkelen was het prachtig! Ik heb heel veel moois gezien en lekker rustig rondgezwommen met mijn nieuwe snorkelset. Bruin worden gaat hier ook heel snel! Ik dacht dat ik niet meer bruiner kon worden, maar dat kan dus wel nog! Heel leuk.

Het kijken van Nederland-Brasilie was een groot feest natuurlijk! Daarvoor hadden we nog even snel wat gegeten, maar het eten kwam pas heel laat. Daarom hebben we tijdens het Wilhelmus moeten rennen naar de kroeg waar we hadden afgesproken met Alex de duikmeester om te kijken. De kroeg was lekker druk en de sfeer goed. Eerst waren we natuurlijk niet helemaal happy met hoe er gespeeld werd, maar in de tweede helft sloeg de stemming om. Super dat ze gewonnen hebben!!! Nik en ik werden ook door allemaal mensen gefeliciteerd (gek eigenlijk he?), en we hebben er nog maar een biertje op gedronken.

Vandaag is Nikki's laatste lesdag, ze maakt nu haar examen en gaat dan nog twee keer duiken. Vandaag ga ik niet mee snorkelen, de zee is bij het eiland is ook al heel mooi en ik ga lekker een beetje relaxen op het strand. Vanavond hebben we een date met Alex de duikmeester om gezellig samen te eten. Morgen hebben we nog een relaxdagje hier, en dan gaan we ook uitzoeken waar we nog heen willen en hoe we dat visumtechnisch gaan doen. De 7e verloopt ons visum voor Thailand namelijk, dus we kunnen nu naar Maleisie of we kunnen even de grens over en weer terug naar Thailand en dan naar een ander eiland. Ik denk dat we dat laatste doen.
Dat was het weer! Tot de volgende keer!

xx Julia

Reacties

Reacties

Marit

En alweer een nieuw verhaal haha! Klinkt goed! Hou me op de hoogte wat jullie plannen zijn. Ik ga morgen naar de jungle en daarna nog naar Georgetown. Daarna kom ik weer terug naar Thailand maar weet nog niet welke datum.

nikki's liefste moedertje

Hi Juul, Weer een heerlijk verhaal. Wij zijn erg blij dat we jouw weblog ook lezen want zo horen wij tenminste snel dat Nikki haar duikopleiding heeft voltooid. Volgens ons is het ook daar weer dik genieten voor jullie. Wij nemen aan dat dit zo blijft waar jullie volgende verblijf ook moge zijn.
dikke kus van Nlm en Nlv

gtijs jansen

julia
mooie foto.s heb je weer gemaakt en de avond foto.s
vind ik ook erg mooie je heb een goed fototoestel en maakt mooie foto.s nou veel plezier nog waar je na toe gaat veel groeten van gijs

bep jansen.

hoi julia.
ik hoor het weer jullie hebben weer leuke pret en mooi weer net zo als bij ons, en jullie hebben ook de voetbal gezien hoe is het mogelijk maar waar, leuk he dat de mensen naar jullie toe komen om jullie te feliciteren het waren toch de hollanders. leuk hoor.
geniet er nog maar lekker van jullie met z,n tweens.
veel liefs van bep.

Madelene

Hoi Julia,
Leuk je verhalen te lezen! Wat een prachtige reis! Liefs Madelene

Mam

Ik ben er weer! en heb alles weer gelezen. Wat klinkt dat allemaal prachtig. Geniet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!