Perhinthian Paradise!!!

Lieve allemaal,

De afgelopen week heb ik een heerlijke tijd gehad op een paradijselijk eiland: Perinthian Kecil, in het noordoosten van Maleisie. Over wat we er gedaan hebben kan ik kort zijn: weinig! Overdag lagen we lekker in de zon of in de schaduw van een palmboom (buiten het bereik van eventueel vallende kokosnoten) op het strand. Lezen, beachballen, snorkelen waren ongeveer de enige activiteiten van de dag. Lunchen deden we meestal met Roti: pannekoeken met curry.

Met de jongens van de duikschool waar Nikki heeft gedoken zijn we bevriend geraakt, een Italiaan, Braziliaan en een Engelsman. Overdag trakteerden ze ons op baywatch-achtige uitzichten, met een dikke knipoog. Heel grappig!!! Meestal aten we met hun en gingen daarna met zijn allen op het strand aan een van de bars met de goede muziek en lage tafeltjes zitten met een fles monkey juice (apensap) en een paar colaatjes waar we dan onze eigen drankjes mixten onder de sterrenhemel (ik heb een stuk of 6 vallende sterren gezien, maar ik had maar weinig te wensen!).

Met een van de jongens van de duikschool, Gary, ben ik ook nog een keer gaan snorkelen. Zelf had ik al veel gezien, maar ik wilde nog heel graag een rog zien. Hij is meegegaan om af en toe naar beneden te duiken om daar te kijken onder rotsen of er een zat. Uiteindelijk hebben we er een gevonden, heel mooi maar ook wel klein.(Blue-spotted ray) Ook hebben we nog een Lionfish gezien, waar Gary gelukkig een foto van heeft kunnen nemen. Ik werd ook nog belaagd door kleine zwart/wit gestreepte damsel fish (ik noem ze zebravissen), die steeds de neiging hadden om rondom mij te zwemmen.

In ons guesthouse hebben we ook Silke weer gezien, de vrouw waar ik in Ayuthaya in Thailand, helemaal in het begin van mijn reis, samen door de stad gefietst heb. Zij lag meestal ook bij ons op het strand, en met haar ben ik ook nog een keer gaan snorkelen. Sterker nog, ik heb haar snorkelles gegeven! Haha! Met haar heb ik een Black Tip Reef Shark gezien, van ongeveer 1,5e meter lang. Jaja mensen, Julia zag een enorme haai en wat doet ze?! Roept HA! in haar snorkel en zwemt er als een razende achteraan om dat prachtige beest nog wat langer te kunnen bekijken! Zelf heb ik de Lionfish ook nog een keer gezien, maar helaas de rog niet.

Uiteindelijk hadden we daar dus een hele vriendengroep: de mensen van de duikschool, en Silke en Anne (een Nederlands meisje dat hier is aangekomen met Silke). Echt ontzettend gezellig. Ondertussen hebben Nikki en ik samen ook de grootste lol. Veel onderonsjes (heerlijk dat Nederlands door veel mensen niet begrepen wordt!), grappen, knuffels en pesterijen. Top!

We zijn vandaag, zondag de 18e juli pas van het eiland vertrokken, terwijl het regende. Top planning van ons! :-) Na een razendsnelle bootrit over de zee naar Kuala Besut hebben we daar tijdens het wachten op de bus heerlijke roti Canai gegeten. De beste tot nu toe!!! Omdat het ZO lekker was hebben we ook nog een roti met kip (martabak Ajam) gehaald. Op het busstation kregen we weer helemaal zin in het reizen en nieuwe dingen ontdekken. De mensen waren weer super aardig, je ziet weer leuke dingen, het eten is goedkoper en veel lekkerder.

Op het busstation waren wat oude mannetjes aan het dammen, de een had nog minder tanden dan de ander. Ook was er een islamitische vrouw, die haar kind heel discreet borstvoeding gaf, ook heel mooi om te zien hoe ze dat deed. Ondertussen liepen er geitjes door het busstation en aten we heerlijk. Zo komen we de komende 5 weken nog wel door! Zojuist zijn we na een hobbelige busrit van 2 uur weer aangekomen in Kota Bharu, en konden we weer inchecken in onze oude kamer bij het Ideal Guesthouse. We werden herkend, heel lief. Morgen hopen we met de (overdag) jungletrein naar Taman Negara af te reizen, de jungle in het binnenland van Maleisie.

Tot de volgende keer maar weer!!! Veel liefs, Julia

Reacties

Reacties

bep jansen.

hoi julia.
nou je hebt weer heel wat leuke dingen meegemaakt.
en leuke foto,s heb je weer gemaakt. leuke mensen ontmoet dat is ook heel wat waard. heb het nog heel leuk met elkaar, veel liefs van bep.

mam

Niet slecht, schat! en ook weer heerlijk om door te reizen!
Ik had ook wel een snorkellesje willen hebben!

nikki's mum

Hi Juul Het was weer een verhaal om van te smullen. Toch ben ik deze keer dankzij het skypen met Nikki beter op de hoogte en weet ik dat er bepaalde belevenissen ontbreken. Zonder gekheid Genieten jullie maar heerlijk verder want de tijd gaat erg snel. Tot het volgende verhaal liefs Alice

Marit

Julile zijn echt bruin!!! Ik heb ook aardig mn best gedaan om bruin te worden, al regende het hier wel de afgelopen dagen, maar gelukkig alleen in de middag. Voor mij is het feestje bijna ten einde, maar ik kon nog een beetje nagenieten van jullie verhalen als ik thuis ben. Dat is dan wel weer een troost haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!