Cameron Highlands en eerste dagen KL

Lieve allemaal,

Omdat ik nog steeds niet helemaal lekker was hebben Nikki en ik het heel rustig aan gedaan in de Cameron Highlands. De eerste dag daar hebben we na een lekker ontbijtje van porridge en een zoete aardbeienshake in het guesthouse rondgehangen: beetje internet, beetje lezen. 's Middags hebben we een heerlijke voetreflexologiemassage en nek-schoudermassage ondergaan.

Wauw, wat was dat ontzettend goed zeg!!! Ik heb al wat ervaring, maar dit was ontzettend goed! De combinatie van voeten en rug was ook super. Die avond hebben we genoten van een 'Lovers steamboat': een pan met een schotje erin, waarin in de ene helft Tom Yam soep zat en in de andere helft kippensoep. Daar kregen we vis, vlees, tofu en groenten bij om in te doen. Heel lekker, maar we blijven niet echt fan van de vissige geleiballen die ze hier in de soep serveren. Halverwege ons romantische diner hadden we nog een bijna-doodervaring: ik wilde het vuurtje onder onze soep wat lager zetten, en draaide daarbij per ongeluk de schroef er helemaal af. Grote steekvlam!!! De bordjes op tafel smolten, wij schrokken ons wild, en het restaurantpersoneel kwam snel bij onze tafel om het vuur uit te doen. Vanaf toen werden we scherp in de gaten gehouden door onze ober... :)

De volgende dag besloten we om toch nog maar wat van de omgeving te zien, ondanks dat ik me nog steeds niet top voelde. Een tourtje bracht uitkomst: een middagtour naar een uitzichtpunt, theeplantages, een aardbeienfarm en een vlinderfarm was nog te regelen, voor niet al te veel geld. Vooral het uitzicht was heel mooi, de kleine wandeling langs een bosje bomen die begroeid waren met mos omdat het in de hooglanden altijd vochtig is was ook mooi. De vlinderfarm ben ik niet binnengegaan omdat daarvoor extra moest worden betaald en ik me daar als zombie toch niet echt top zou voelen, maar dat bleek achteraf een goede keuze: Nikki vond het verschrikkelijk. De aardbeiensap en shakes die we dronken bij de aardbeienfarm waren wel heerlijk.

De volgende ochtend vertrokken we vroeg van ons guesthouse, na een heerlijk ontbijtje van verse aardbeien en chocoladecake. Om 8:00 uur namen we een locale bus naar Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisie. Het was een beetje een oude viezige rammelbus, maar hij reed goed en we genoten weer van het uitzicht, een muziekje en een boekje.

Ik heb ook nog even geslapen, tot we stilstonden op een soort autosloperij voor bussen, van onze busmaatschappij. Daar werd een poging gedaan tot het maken van onze airco. Na een klein uurtje lukte dat en gingen we weer verder. Bij het busstation ver in het oosten van KL namen we een stadsbus naar Chinatown, op aanraden van een mannetje van het busstation in de Cameron Highlands. Ideaal, want na 10 minuten lopen vanaf dat station waren we bij ons guesthouse, Le Village.

Dit guesthouse was ons aangeraden door Gary, de jongen die we ontmoet hebben op de Perhenthian Islands. Het is een pareltje!!! Locky is een 19 jarige jongen die hier de boel een beetje runt, een super aardige Frans/Maleisische jongen met een grote bos krullen. Hij speelt ook gitaar en wil voor elke Nederlander 'Het is een Nacht' van Guus Meeuwis spelen, haha! Wij kregen een tweepersoons kamer op de bovenste verdieping, die redelijk nieuw is. De twee verdiepingen eronder zien er studentenhuis-achtig uit, met een bonte verzameling kunst, banken en vloerkleden. Op elke verdieping is een gemeenschappelijke ruimte met TV, gitaren, mensen die zitten en kletsen. Er is gratis draadloos internet en in de keuken pak je gratis koffie, thee of water, er is een magnetron en een broodrooster. Kortom: alles wat je je als backpacker maar kunt wensen!!!

We kregen helemaal energie van de stad, dus we zijn meteen Chinatown in gedoken om te kijken wat de omgeving te bieden had. We hebben keihard onderhandeld met verkopers over zonnebrillen (ik kreeg mijn zonnebril van 180 ringgit naar 25 ringgit, en ik heb nog steeds te veel betaald), langs de weg loempia's gegeten en in een supermarkt inkopen gedaan. Nikki en ik hebben meteen ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om iets te 'koken': tomaat, komkommer en tonijn salade en instantnoodles. Heerlijk om eens niet 'het huis' uit te moeten om op zoek te gaan naar iets lekkers en betaalbaars. 's Avonds hebben we weer een filmpje gekeken en zijn toen op tijd gaan slapen.

De volgende ochtend wilden we vroeg opstaan om op tijd bij de Indonesische ambassade te zijn om mijn Indonesische visum te regelen, maar doordat onze kamer lekker donker was hebben we tot 9 uur uitgeslapen. Heel lekker was dat! Toen we eenmaal beneden waren bleek Locky ook nog eens op ons te wachten met de lekkerste Roti uit de buurt. Ontzettend lief had hij 's ochtends vroeg roti gehaald, 4 soorten, om aan ons te laten proeven. Nik en ik hebben dus lekker ontbeten, en toen de bus gepakt naar de ambassade. Daar aangekomen bleek het ontzettend druk... Nikki is dus in haar eentje gaan rondwandelen, terwijl ik kon zitten wachten om mijn papieren te mogen indienen. Om 13:00 uur ging ook nog eens iedereen met lunchpauze. Toen heb ik even met Nikki ijskoffie gedronken in de buurt, om daarna nog een uur te wachten voor ik aan de beurt was. Daarna heb ik haar weer ontmoet in een van de duurste winkelcentra van KL, the Pavillion, waar ook winkels zijn van Versace en Prada. Daar hebben we lekker de goedkopere winkels doorgeploegd op zoek naar leuke nieuwe kleding (score: ballerina schoentjes en een kort baggy spijkerbroekje bij de Zara en een nieuw bikinibroekje bij TopShop). Na een wandeling terug naar het guesthouse hebben we ons nog maar even getrakteerd op een biertje in de gemeenschappelijke ruimte, met wat tomaatjes en crackers.

Die avond zijn we de avondmarkt in Chinatown afgestruind op zoek naar souvenirs en eten. Dat laatste vonden we in een kleine foodcourt, we hebben daar heerlijke (Indiase) naan gegeten met rundvleescurry. Toen zijn we door gegaan naar de Reggae bar, waar Nikki en ik lekkere drankjes zijn gaan drinken. Om 23:45 uur kwamen Locky en Kevin, twee aardige gasten uit ons guesthouse, aan met Kek Pisang (bananencake) en een verjaardagskaart (briefje). Zo ontzettend lief!!! Ook regelde Locky nog een waxinelichtje, zodat ik deze om 00:00 uur uit kon blazen en een wens kon doen. Daarna zijn we de dansvloer op gegaan en zijn we heerlijk uit ons dak gegaan. Locky kon vooral erg goed uitnodigen tot gekke dansmoves, dus we hebben ontzettend gelachen. Vanwege zijn mooie bos haar hebben we hem een nieuw Nederlands begrip geleerd: Gooi je haar los! :) Na een uurtje vonden we het wel prima, dus zijn we teruggelopen naar het guesthouse. Daar zaten wat jongens gitaar te spelen, dus hebben we uiteindelijk tot diep in de nacht met hun gekletst en geluisterd naar het getokkel. Relaxed begin van mijn 29e jaar!

Vanmorgen zijn Nik en ik rustig opgestaan met een klein katertje en met de metro naar het KLCC gegaan, een groot winkelcentrum bij de Petronas Torens (een soort Twin Towers maar dan dus in Maleisie). Daar hebben we wederom geshopt, een heerlijk taartje gegeten met een witte wijn (een ongekende luxe!), de film Eclipse gezien en sushi gegeten. Het restant sushi hebben we meegenomen naar het guesthouse, om uit te delen aan de andere backpackers hier. Daar kreeg ik heel veel goede reacties op! Veel backpackers missen de lekkere (vooral dure) dingen des levens net zo erg als ik, dus het was leuk om te kunnen uitdelen!

Vanavond doen Nikki en ik het rustig aan. Ik heb net gebeld met de familie, en misschien dat we vanavond weer gezellig in een van de gemeenschappelijke ruimtes gaan zitten met wat mensen. Helaas zitten daar boven wel muggen of ander gespuis, die mij ontzettend geprikt hebben. Mijn rug, benen en armen zitten onder de bulten! Op een klein stukje van mijn onderarm zitten bijvoorbeeld alleen al 12 bulten, op mijn kuit is zelfs een stuk met zo veel beten bij elkaar dat dat stuk helemaal dik en hard is. Heel naar en vooral heel kriebelig!!! Het is niet mijn meest charmante foto, maar toch wil ik jullie dit aspect van mijn reis niet onthouden... Waarschijnlijk komen de beten van bedbugs in een bank........

De shop/cadeauscore voor wie daarin geinteresseerd is: nieuwe teenslippers van Reef, een luchtje, oogpodlood, een bikinitopje (van Nikki), riem, nagellak (van Nikki). Ook een deel van mijn laptop, dat ik in Hanoi kocht heb ik voor mijn verjaardag gekregen van mama. Daarnaast natuurlijk de heerlijke witte wijn, taart, film en sushi! Al met al een superverjaardag, natuurlijk ook door alle lieve berichtjes van familie en vrienden op facebook, blog en e-mail. Dank jullie wel!!!

xx Julia

Reacties

Reacties

nikki's mom

Hai Juul Klinkt weer helemaal top. Je hebt in ieder geval een leuke verjaardag gehad. Misschien dat jij je toch iets beter moet insmeren want het ziet er echt niet uit. Doe ook wat dat betreft voorzichtig. dikke verjaardagskus nog Alice

bep jansen.

nou julia.
je heb weer heel wat mee gemaakt en weer leuke foto,s gelukig heb je wel je verjaardag een beetje kennen vieren met nikki anders is het voor jou en nikki niet leuk. maar nog veel plezier maak er wat van. veel liefs van bep en gijs.

Annemarie

Lieve lieve Julia, zijn we toch een dag te laat om je te feliciteren met je verjaardag! Heel veel verjaardagszoenen! Ik zit weer te smullen van je reisverhalen, ik liep een beetje achter. Wat een mooie foto's echt heel bijzonder wat je allemaal laat zien en beschrijft. Als ik zo vrij mag zijn let je wel op je gezondheid en je temperatuur in de gaten houden. En die nare bulten en je rug...mmm ben je al bij een dokter geweest? Of zit ik nu verschrikkelijk te zeuren en moet ik me er niet mee bemoeien...want dat doe jezelf wel, voor jezelf zorgen.. ik geloof dat ik het weer eens niet kan laten...
wij zitten nu een weekeinde in Maastricht, fietsen mee, ja Gilles ook!! en het weer is nu cool, af en toe een buitje en een zonnetje en vind ik ook wel lekker.
Geniet en veel liefs ook van Giiles, Annemarie

Eline

Hey meis,

Goed om te lezen dat je je verjaardag in stijl hebt gevierd! Zou mooi zijn als die stomme muggen/bedbugs er ook een beetje rekening mee hadden gehouden.

Keep up the good work, Enjoy!!!!
XXX

bep jansen.

beste julia.
alleen dit nog even je moet wel uit kijken voor de muggen ja dat kunnen wij wel zeggen he, maar toch je rug ziet er niet best uit vind ik, maar ben je al naar een dokter geweest?of doe je er zelf wat aan? voorzichtig hoor. veel liefs van bep.

Fleur Goosen

Ha Juuls, nog een happy b-day van mij :) !!! Wat een geweldige avonturen beleven jullie daar zeg!!! Zijn je muggenbulten al een beetje minder? Heel veel plezier en geniet met volle teugen, want dat doen wij ook met je mooie verhalen!!! Kus fleur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!